آیا هر کسب و کاری استارتاپ است؟

آیا هر کسب و کاری استارتاپ است؟

استارتاپ یا کسب و کار نوپا به مجموعه ای اطلاق می شود که با یک ایده نو و کارآفرینانه ایجاد شده است، بازار و مدل کسب کار مشخص و معینی ندارد و هدف آن خلق ارزش در جهت رفع یک نیاز اساسی می باشد و همچنین رشد سریعی نیز دارد.

استارتاپ ها قابلیت ایجاد در هر حوزه ای را دارند و می توان هر ایده ای را به صورت استارتاپی اجرا کرد ولی با توجه به رشد سریع تکنولوژی استارتاپ ها در این زمینه به موفقیت های بیشتری دست یافته اند. ذات موفقیت در استارتاپ معمولا ۵۰ – ۵۰ می باشد، به این معنا که درصد موفقیت در آن ۵۰% می باشد.

کسب و کارهای نوپا (استارتاپ ها) در شروع با چالش های فراوانی از جمله دفتر کار، سرمایه و نیروی انسانی مواجه هستند. که تیم استارتاپی برای کاهش هزینه ها معمولا از خانه، پارکینگ و فضاهای کار اشتراکی برای شروع استفاده می کنند.

استارتاپ ها برای رشد سریع نیاز به سرمایه خواهد داشت که می توانند سرمایه خود را از راه های مختلفی مانند: شرکت های سرمایه گذاری جسورانه، سرمایه گذاران فرشته ای و … تامین کنند.

قابل ذکر است ایجاد مزیت رقابتی در مقابل رقبا در استارتاپ ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و کسب و کارهای نوپا تلاش می کنند با برندینگ و بازاریابی موثر شبکه مشتریان و فروش خود را گسترش دهند.

باید اشاره کرد شروع یک استارتاپ با ایده پردازی و تشکیل تیم آغاز و با تولید محصول اولیه و ورود به بازار و رشد ادامه می یابد. ضمن سپاس از شما برای زمانی که صرف مطالعه این مقاله کردید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Comments (2)

  • رامین خداوردی Reply

    توضیحاتتان بسیار خوب مفید و مختصر بود. تشکر🌹

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ at ۱۲:۰۳ ب٫ظ
    • نیما رحیمی Reply

      با سپاس از نظر ارزشمند شما.

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ at ۱:۲۹ ب٫ظ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 6 =